2010. július 29., csütörtök

Kreatív öt perc dobosoknak


„Szegény ember vízzel főz” , így a szólás, de sajnos igaz. Valahogy mindig úgy alakult, hogy én fogókkal és csavarhúzókkal felszerelkezve, indultam próbákra, koncertekre, mert állandóan bütykölni kellett valamit a szerkómon. Nagyban hozzájárult az is, hogy sosem volt ’pöpec’ cuccom, amihez nem kéne hozzányúlni. Amatik, Tactonok, Magnumokra telt csak, azok is használtan kerültek a birtokomba, így volt mit javítani. Ez a mentalitás később odáig vezetett, hogy jobban szerettem a „hand made” dolgokat, és ha valami megtetszett inkább megkíséreltem házilag előállítani, mint megvenni az arany árban mért kiegészítőket. Ebben nagy segítségemre volt/van édesapám, aki egy ezermester.
A legújabb agyszüleményem egy Coctail Drum, aminek az elkészüléséről osztom meg veletek a következő képes munkanaplót:
A neten régóta nézegettem ezeket a kis helyen elférő dobokat, amik egy zseniális ötleten alapulnak, miszerint a lábgép fejét és az azt tartó alkatrészt megfordítva, az állótom alsó bőrét használhatjuk ’bass drum’-ként. Erre a testre aztán felszerhetünk pergőt, tamot, kolompot, cineket, a lényeg az, hogy minél kisebb helyet foglaljon.
A Yamahahának van egy híres modelje, de az 800 eurónál kezdődik, erről sajnos le kell mondanom.

Egy régi Magnum állótomját szemeltem ki erre a célra, és hogy egy minél kevesebb új alkatrésszel megolható legyen az átalakítás, ezért mielőtt összeállítanám a cuccot, próbálkozom az összeállítási lehetőségekkel.

A régi Yamaha pedálomra már ráfért egy nagytakarítás, ezért apró darabokra szedtem, lemostam, beolajoztam és fordítva szereltem össze. Az állótom-ot már korábban lemeztelenítettem, erre kerülnek felszerelésre a cin tartó állványok , amik a rendes szerkómnál is használatban vannak. Ezek Gibraltár gémek, elég masszívak, a felszereléssel még gondban vagyok.

  Valahogy így fog kinézni, erről még hiányzik a pergő, meg a kiegészítő kütyük, ja és a festés. Ígérem a következő fázisról is beszámolok.

Krisz

1 megjegyzés:

doki írta...

Kigyó! Hát ez nagyszerű! Volna időm én is készítenék egyet. Mondanám csináljuk együtt... Jó munkát!